אם אתם רואים באמנות/טיפול/קסם שלכם שליחות, הרי שכל פעולה שיווקית היא הזדמנות ללמד, לטפל, לגעת, לעורר השראה, אפילו אם מדובר בסטיקר. 

ארגז הכלים השיווקי שאתם יכולים לפתח ביחד אתי כולל: אתר אינטרנט, סיפור עסק, מפת מוצרים ושירותים, דף פייסבוק, ניוזלטר, פלייר, כרטיס ביקור.

"הבנתי שאת מעולה בשיווק. את יכולה לשווק אותי?!"

את השאלה הזו שמעתי כל כך הרבה פעמים, ממישהו מחברי המטפלים/אמנים/מכשפים…

האמת המרה-מתוקה היא שאם אתה לא יכול לשווק את עצמך, איש לא יוכל לשווק אותך. אני לפחות לא שמעתי על מקרה כזה שהצליח. לכן אין לך ברירה אלא להצטייד בארגז הכלים השיווקי ולשווק את עצמך.

למה האמת הזו גם מרה וגם מתוקה? היא מרה בגלל האתגר שדורש התגברות ויש בו כאבי גדילה, והיא מתוקה כי בדרך-כלל הקושי בשיווק לא נובע ממגבלת יכולת, אלא מהבנה לקויה של המושג "שיווק", וגם מפחד מפני חשיפה שקשור בערך עצמי נמוך ובעמימות ביחס לדבר שאותו אתם רוצים להראות לעולם.

ההתגברות על אתגר השיווק כוללת מתנה של גדילה, התרת ספקות והגשמה. מי שמבין שיווק של עסק קטן, מגלה שהצורך להחשף ולמשוך לקוחות הופך למנוע של יצירתיות, ולזרם של הזדמנויות חדשות לתת שירות וערך לעוד ועוד אנשים. רבים מהם יהפכו בדרך ללקוחות משלמים.

שיווק טוב הוא למעשה מתן השירות שלך במנות קטנות ובעלויות נמוכות לאנשים רבים. דוגמא? ניוזלטר שבועי הוא פעולה שיווקית, ובה בעת הוא מתן שירות למנויי הניוזלטר. אם אין בו שירות, אם הוא לא מעורר השראה, מרחיב דעת או משעשע באיזושהי מידה, גם אין לו כל ערך שיווקי, ואז חבל להשקיע בו זמן. הרצאה בכנס או סדנא בפסטיבל הם אקט שיווקי והם גם שירות למשתתפי הכנס/פסטיבל.

אם אתם רואים באמנות/טיפול/קסם שלכם שליחות, הרי שכל פעולה שיווקית היא הזדמנות ללמד, לטפל, לגעת, לעורר השראה, אפילו אם מדובר בסטיקר.  מי שצועד בדרך הזו בהתמדה ובאמונה, מתפתח עסקית ואישית ונותן לעולם מתנה מופלאה – הכל במקביל.

ארגז הכלים השיווקי שאתם יכולים לפתח ביחד אתי כולל: אתר אינטרנט, סיפור עסק, מפת מוצרים ושירותים, דף פייסבוק, ניוזלטר, פלייר, כרטיס ביקור.

העבודה על כל אחד מן הכלים האלה שישמש אתכם יומיום, היא בראש ובראשונה תהליך התפתחות עסקי, שמשחרר חסימות, מנקה אמונות מגבילות ושותל תחתן אמונות בונות, מדייק כוונות, ומבהיר עמימויות. בסוף התהליך, הכלי השיווקי איתו אתם יוצאים לדרך הוא כלי מדוייק שמאפשר לכם לעלות מדרגה בהגשמה שלכם דרך העסק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *