למה אתר?

פעם התשובה היתה פשוטה – כדי שימצאו אתכם באינטרנט.

כיון שהיום ניתן למצוא אתכם בקלות גם בפייסבוק (למשל), אתר משלכם עם כתובת שלכם איננו הכרחי, ובכל זאת יש לו כמה יתרונות מובהקים.

הנה כמה מהם:

א.   החופש לעצב ולבנות – אתר שלכם נותן לכם להתבטא ברמה הויזואלית והמבנית הרבה מעבר למה שדף פייסבוק ייתן לכם. זה דומה לבית שאתם מתכננים ובונים בדיוק לפי הצרכים וההעדפות שלכם לעומת חדר במלון.

מעבר לתחושת החופש שלכם (שהיא נחמדה), מי שמבקר באתר יכול להרגיש אתכם ולהבין מה בעצם אתם מציעים לו, ולמה אתם מתאימים לו, הרבה יותר מהר.

ב.   לתת ללקוחות שלכם תחושה של קיום ממשי – אתר משדר יציבות ונוכחות ברורה. הוא כמו גוף פיזי בתוך העולם האינטרנטי המשתנה תדיר. כשם שיש הבדל בין מפגש עם לקוח בסטודיו שלכם או בקליניקה שלכם, לבין פגישה בבית קפה, יש גם הבדל בין ביקור באתר שהוא לגמרי שלכם, לביקור בדף שלכם שמתארח במסגרת הרחבה יותר של פייסבוק או רשת חברתית אחרת. קיום אתר וכתובת אתר שתואמת את שם העסק שלכם, כמו אומרים – אני משקיע בעסק הזה, ואני כאן כדי להישאר.

ג.    חופש פונקציונלי – כמו בעניין העיצוב, האתר הוא שלכם ואתם יכולים לשלב בו בחופשיות פונקציות שמתאימות לכם, חנות אלקטרונית למשל.

ד.   תהליך הבניה, ועל זה אני כבר אפרט בפסקה הבאה…

תהליך בניית האתר ואיך הוא תורם להתפתחות העסקית שלכם

בניית אתר חדש מתחילה בחקירה.

לא כל יום אתם מקימים לעצמכם אתר אינטרנט חדש, ולכן חשוב להבין מי ומה אתם, מה מייחד אתכם, מה חשוב לכם להגיד, ולמי אתם רוצים לומר זאת? רק חקירה מעמיקה תביא בסופו של דבר לאתר שיהיה הייצוג האותנטי ביותר שלכם ושל העשייה שלכם.

לעתים קרובות החקירה הזו חושפת גם פערים בין מה שקורה לכם היום בעסק, לבין מה שאתם רוצים לעשות כשאתם מדוייקים עם עצמכם. האתר הוא הכרזה שמייצרת תנועה החוצה ופנימה, ולכן הוא הזדמנות לדייק את סוג הלקוחות שמגיעים אליכם ואת השירותים שאתם נותנים להם.

כך יוצא שמתהליך בניית האתר אתם נשכרים פעמיים:

פעם אחת בתמונה החיצונית שהוא יוצר – זו שרואים הלקוחות,

ופעם שנייה בכך שהוא מייצר עבורכם מעין מפת דרכים שנותנת סדר ובהירות בתוך העולם העשיר של הרעיונות והכוונות שלכם.